Caos ferroviari, Renfe solament va compensar a 208 dels 2583 afectats per l’enèsima avaria entre CS i VLC a l’octubre passat

El senador territorial de Compromís, Carles Mulet, ve denunciat sistemàticament totes les avaries, retards i molèsties que estan ocasionant des de fa mesos les vergonyants obres del tercer fil ferroviari entre València i Castelló, per a exigir acaben aquesta situació de descontrol i burla constant als afectats.
En una de les múltiples avaries causades per aquestes obres, que va deixar a centenars d’usuaris perjudicats, Mulet va voler saber el tipus de resposta que dóna RENFE a aquest caos; la resposta ha sigut demolidora, dels 2583 afectats per RENFE solament 208 van presentar reclamació, per la qual cosa en teoria i sent benèvols, solament açò seria compensats amb les mesures que explica a continuació el Govern.
Segons Mulet “òbviament, després de tres hores de retard, pocs tindran els ànims o el temps per a tornar a fer cua davant una finestreta per a reclamar a la companyia per aquest retard, entenem que en cas d’incompliment greu per part de RENFE i / o ADIF en el servei, s’hauria de cercar fórmules automàtiques per a compensar a tots els afectats, i no solament als que reclamen, com l’ampliació del bo mensual sempre que existeix una avaria, o que el bitllet del dia tinga vigor per a dies següents. Però siga el que siga la mesura que ara no s’adopta ,res compensa fer perdre a una persona dia sí i dia també el seu temps; que pot suposar no arribar a hora al treball, a classe, o a la combinació amb altres mitjans de transport per a arribar a casa, açò, no val el preu del bitllet. I desgraciadament, no és un cas aïllat, ha sigut la tònica general del caos ferroviari en el qual ningú ha assumits responsabilitats”

 

 

Texto de las preguntas  y respuestas correspondientes:

 

Otra avería por las obras del tercer hilo ha colmado de nuevo la paciencia de centenares de usuarios de Cercanías de Valencia a Castellón a primera hora de este miércoles, quienes han tenido que abandonar el tren en Sagunto y esperar un nuevo servicio.

Llegaban a la estación de Renfe de la capital de La Plana casi tres horas después de haber tomado el tren en Valencia y tal ha sido la indignación, que muchos afectados se han agolpado hacia el departamento de Atención al Cliente, exigiendo responsabilidades y soluciones inminentes “ante tanto despropósito”.

¿Qué medidas se va adoptar para que no vuelva a suceder incidentes de este tipo?

 

 

En relación con la información solicitada se indica que Renfe tomó todas las medidas que estaban a su alcance, a nivel operativo, de información y comercial, y trasladó al Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (Adif) la necesidad de mejorar aún más, si cabe, la coordinación entre ambas entidades, para hacer frente a este tipo situaciones de la mejor manera posible, minimizando la afectación a los clientes y mejorando la información.

 

¿Cómo piensa compensarse las molestias?

 

 

 En relación con la información solicitada por Su Señoría, se señala que como compensación por las molestias causadas, a los viajeros que reclamaron la devolución del importe del billete, Renfe les reintegró la cuantía íntegra, y a los que solicitaron compensación del viaje con otro viaje, se les emitió un título parcial con un viaje más o, si se eran portadores de abonos mensuales, con un día más de vigencia.

 

¿Cuantas reclamaciones efectuaron los afectados?

 

 

 En relación con la información solicitada por Su Señoría, se señala que a fecha 10 de noviembre de 2016 se han recibido 208 reclamaciones escritas por este motivo.

 

¿A cuantos usuarios afectó este incidente?

 

 

 En relación con la información solicitada por Su Señoría, se señala que se vieron afectados 2.583 viajeros por la incidencia puntual referenciada.

Valencia noticias Noticias de Valencia, Castellón y Alicante Periódico, prensa digital valenciano, Noticies en Valencià, noticias nacionales e internacionales.

Leave a Reply

Your email address will not be published.